In Inspiration

Varumärke

Sveriges och nordens mest värdefulla varumärken!

Idag publicerade Affärsvärlden listan över nordens och Sveriges mest värdefulla varumärken som räknats fram av firman Brand Finance. I toppen av listan finner vi IKEA med ett varumärkesvärde på hela 139 miljarder kronor följt av H&M med ett värde på 127 miljarder kronor och Ericsson på 77 miljarder kronor.

Listan presenterades på ett frukostmöte arrangerat av Affärsvärlden och Brand Finance och närmare ett 100-tal intresserade åhörare lyssnade till David Haigh, CEO för Brand Finance, Thomas Backteman, Partner på Hallvarsson & Halvarsson, Sven Bergvall, Brand Performance Manager, Ericsson, Petter Nylander, CEO Universum samt Alexander Todoran, nordiskt ansvarig för Brand Finance samt lärare på Edlegios kurs Certifierad varumärkesvärderare. Frukostmötet leddes av Jon Åsberg, chefredaktör för Affärsvärlden.

Nyfiken på att lära dig mer om varumärkesvärdering? Läs mer här.

0

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna och information om nya utbildningar.

Tack för din anmälan!