In Inspiration

Björn-Erik och Linus

Nu lanserar Edlegio och Cordial tillsammans utbildningen Business Model Innovation

Innovation handlar idag i allt högre utsträckning om hur företag utvecklar sitt sätt att designa affärslogiken, dvs. företagens affärsmodeller.

Framgångsrika företag såsom Spotify, Apple, Tesla, Google, Netflix, Alibaba, Amazon och Uber är bara några exempel på företag som utmanat sina branscher med innovativa affärsmodeller. Men affärsmodellrörelsen sträcker sig bortom 2010-talets uppenbara megastjärnor och har fått fotfäste i den dagliga affärsutvecklingsdialogen i de allra flesta moderna företag.

Onlinekursen Business Model Innovation ger dig och ditt företag möjlighet att skapa såväl ett gemensamt språkbruk som en gemensam spelplan för den interna affärsutvecklingsdialogen.

Kursen tar sin utgångspunkt i den affärsarkitektur som omger affärsmodellen – inklusive affärsstrategi, processer, organisation, management och IT – och ger därmed deltagaren en holistisk syn på affärsutveckling.

Kurspaketet består av två delar – självstudier online samt en praktisk workshop om affärsmodellinnovation den 11 april med kursens lärare.

Workshopen ger deltagaren djupare kunskap om affärsmodellen som strategisk framgångsfaktor och hur du använder den för att analysera och utveckla affärslogiken i företaget. Workshopen ger dig även ökad förståelse för hur innovation av affärsmodellens olika komponenter stärker såväl kundnytta som konkurrenskraft.

Kursen leds av Linus Malmberg, vd och affärsarkitekt, samt Björn-Erik Willoch, senior advisor och affärsarkitekt, båda från Cordial.

Du läser mer om onlinekursen och registrerar dig här.

0

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna och information om nya utbildningar.

Tack för din anmälan!