In Inspiration

Länsförsäkringar

Som uppföljning på våren 2017-omgången av Diplomkurs Mobil Marknadsföring lät vi Dagens Medias chefredaktör Niclas Rislund intervjua kursdeltagarna Niklas Bergman och Camilla Bolinder som arbetar på kommunikationsavdelningen på Länsförsäkringar.

– Ni gick ju hela teamet på kursen, ni två och er chef, varför valde ni att gå utbildningen?

”Idag har vi näsan i mobilen nästan hela tiden. För att gilla våra vänners bilder, googla, titta på YouTube-filmer och sms:a. Som annonsör behöver vi anpassa kommunikationen utifrån respektive kanal i mobilen.”

– Motsvarade den era förväntningar – vad har ni lärt er?

”Utbildningen gav ett bra helikopterperspektiv över allt mobilt och konkreta bra verktyg som hjälper oss välja rätt mobila kanal med anpassade budskap. Eriks ”niofältare” som utifrån fas i köpresan listar lämpliga mobila kanaler har varit en riktig tillgång när vi planerar och följer upp vårt arbete. Dessutom är den ett bra verktyg för att förklara för den som inte är så insatt i digital marknadsföring och hur kundresan ser ut.”

– Skulle ni rekommendera andra att gå utbildningen – varför?

”Utbildningen består till stor del av självstudier. Kombinationen med föreläsningar och gruppdiskussioner gör att du på relativt kort tid lär dig väldigt mycket, så vi skulle rekommendera Diplomkurs Mobil marknadsföring.”

– Vilka tror du den passar bäst för?

”Marknadsförare som vill få en crash course i för- och nackdelarna med alla olika kanaler och kontaktpunkter som finns i mobilen. Sen är det nog väldigt bra att som vi, ha med chefen på kursen. Det gör det lättare att få gehör för de insikter man får under kursen och kunna förändra arbetssättet.”

Här läser du mer om Diplomkurs Mobil Marknadsföring.

0

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna och information om nya utbildningar.

Tack för din anmälan!